Nadcházející léto bude plné vzrušující a rozmanité módy. V kolekcích značek najdete nepřeberné množství nových barev a vzorů, jež vzbuzují touhu po slunci, moři a písčité pláži.
V detailech kolekce "IKSIKS" Zdeňky Imreczeové, kterou představila na Mercedes-Benz Prague Fashion Week pro sezónu jaro/léto SS19, se graficky znázorňuje písmeno X a jeho typografický patern.
Kolekce Sorel nabízí velký výběr městských bot, jejichž společným rysem je funkčnost, módní styl, nepromokavé materiály a kvalitní zpracování.
 
 
Česká klenotnická značka ALOve představuje novou kolekci Glamour.
Pro podzimní a zimní sezónu se tak můžete těšit na impozantně silný, avšak přesto ženský styl, který vás neokouzlí jen výraznými barvami, ale i kvalitními materiály.
Kolekce podzim-zima 2018 značky IMRECZEOVA, která byla představena na MBPFW, odráží inspirace z dalekého severu.
Karen Millen se v letošním roce dívá na kolekci workwear z nového úhlu pohledu, který vyjadřuje ženskost, moderní siluety a promyšlené zpracování.
Dámská kolekce je plná ženské elegance a hravosti, která rozvíjí nové trendy, inspirované historickými archivy Salvatore Ferragamo.
Mezinárodní dvojice talentovaných designérek Alicia Declerck z Belgie a Zhanna Belskaya z ČR představily kolekci jaro-léto 2018.
Nové menu v Buddha Bar restauraci v Praze nabízí netradiční kombinace a ojedinělý způsob servírování pokrmů.



Christian Louboutin. Obuvník, který si nechal patentovat červené podrážky, symbol bot, které milují ženy (a už i muži) po celém světě. Povýšil boty na umělecké dílo a ženy po celém světě touží mít ve svém botníku alespoň jeden pár s kultovní červenou podrážkou.

Letos je tomu právě dvacet let, co první kolekce Christian Louboutin spatřila světlo světa. A slaví se jak jinak, než tou nejnádhernější, nejvybranější a nejluxusnější kolekcí. 



Pro jedny je Louboutin mistr svého řemesla, který naučil ženy nosit místo kecek sexy lodičky, a vrátil jim tak sexappeal. Pro druhé pošetilec, který se soudil o to, zda může jako jediný vyrábět boty s červenou podrážkou. Tak jako tak, červená se stala symbolem jeho tvorby.

Boty, pro které se vyplatí hladovět
Pod značkou Louboutin se prodá více než půl milionu párů bot ročně. Ceny začínají na třech stovkách dolarů a můžou se vyšplhat až na šest tisíc dolarů. Záleží na tom, jak jsou zákaznice náročné a samozřejmě movité.

Jeho ve světě proslavil seriál z dílny HBO Sex ve městě. Hlavní představitelka Carrie v podání Sarah Jessica Parker je s oblibou nosila a o "Louboutinkách" se vedlo v seriálu mnoho dialogů. Výsledek byl vždy stejný, pro tyhle boty se vyplatí hladovět do příští výplaty. Právě tento seriál rozšířil Louboutinovu slávu do celého světa, i k nám do České republiky.

 


Zakázané podpatky
Škole a vzdělání Louboutin v dětství moc nedal. Táhlo ho to mezi přátele, se kterými se chodil ulívat ze školy do pařížského kabaretu Le Palace. Zatímco kamarádi obdivovali krásné tanečnice, Christian pokukoval po jejich botách. Také ho fascinovaly piktogramy v muzeích znázorňující přeškrtnuté podpatky. Ty byly zakázané kvůli dřevěným podlahám, aby je ženy svými botami neponičily. Tou dobou si mladý Christian začal čmárat do svého notýsku první nákresy bot.

"Chtěl jsem být návrhářem obuvi, ale nevěděl jsem, že taková profese existuje. Pak mi někdo dal knihu o Rogerovi Vivierovi, návrháři, který vymyslel jehlový podpatek, a hned jsem věděl, že chci dělat to, co on," řekl Louboutin v rozhovoru pro magazín The New Yorker.
Studium designu ho ale nelákalo a tak zkoušel práci se jako asistent. Nejdřív u Charlese Jourdana, u Chanelu, u Yves Saint Laurenta. Nikde se ale dlouho neudržel. "Byl jsem příšerný asistent. Asistent má pomáhat, ale já jsem vždycky chtěl dělat svoje věci."



Náhoda rudého laku
Vlastní společnost založil v roce 1991, jen o rok později přišel životní zlom. Navrhl lodičky podle obrazu Andyho Warhola ?Flowers,? ze kterého vystupují rudé květy. Když viděl prototyp prvního vyrobeného páru, uvědomil si, že to není ono. "Dlouho jsem nevěděl, co přesně tomu chybí. A pak jsem se podíval na tu velkou černou podrážku. Jedna asistentka si zrovna opodál malovala nehty červeným lakem. Tak jsem jí ho vzal a natřel jím podrážku. Pak to všechno zapadlo do sebe," vzpomínal Louboutin.

Zrození kultu
Část bot, kterou ostatní návrháři opomíjeli, se pro Louboutina stala symbolickou. Právě červená podrážka jeho boty povýšila na kultovní záležitost. Nemusíte znát jeho tvorbu ani nejnovější kolekce, a stejně jeho boty vždy bezpečně poznáte. Červená se stala symbolem jeho tvorby i společenského statusu a poutem mezi ženami, které se staly jeho fanynkami.
Zářivě červená barva má v sobě hluboký sexuální podtext, stejně jako červená rtěnka. "Muži jsou jako býci. Milují červenou," říká Louboutin.

Všechno, co Louboutin navrhuje, jiskří erotikou, kabaretní šatnou a . Louboutin se řídí heslem: Čím více, tím lépe. Flitry, křišťál, pásky vrstvené přes sebe, velké mašle, krajka - to všechno Louboutin klidně zkombinuje. "Musíte zapomenout na dobrý vkus," říká o své práci.
Ideálních 12 centimetrů

Podle Louboutina není úplně důležité, jestli má žena pohodlí, ale to, jestli je a cítí se "sexy." Dvanácticentimetrový podpatek je podle něj ideální. Hrdě vypráví historku o jedné své zákaznici, která si u něj poprvé koupila lodičky. Byly krásné, ale chodit se v nich moc nedalo a cesta do práce jí trvala dvakrát tak dlouho. "Poprvé na své cestě do kanceláře si stihla všimnout, kolem čeho vlastně jde a objevila spoustu věcí, které předtím přehlížela," hájí výšku podpatků Louboutin.

Feministky ho za jeho slova proklínají. Podle nich jeho boty přiživují trend, kdy ženy musí trpět na vysokých podpatcích, aby se zalíbily mužům. Podpatek je pro některé ženy symbolem mužské dominance podobně, jako když se ženy šněrovaly do korzetů.
Podle Louboutina ale jeho boty nosí právě nezávislé, úspěšné a sebevědomé ženy.

20 let jako je jedna generace
Dnes je celým světem uznáván jako jeden z největších a nejpokrokovějších obuvníků současnosti a jako muž, který vrátil jehlový podpatek do módy. Exkluzivní průřezová kolekce k dvacátému výročí čítá 20 párů a představuje nejslavnější a nejprodávanější modely uplynulých dvaceti let.

"Ve Francii vnímáme dvacet let jako jednu generaci. Letos tedy slavíme první generaci značky Christian Louboutin, narozeniny prvních mladických dobrodružství," říká k výročí Louboutin a dává tušit, že se můžeme těšit na další generace nádherných střevíčků, kterým budou ženy propadat se stejným obdivem jako dosud.

V každém střevíčku Christian Louboutin se odráží návrhářova láska k umění, architektuře a designu, jeho fascinace světem tanečnic a kabaretů, vášeň pro exotické destinace i respekt a obdiv k bezchybně odvedené řemeslné práci. Právě tyto hodnoty inspirují Louboutina k výběru jedinečných materiálů, tvarů a barev a vytvářejí tak jeho nezaměnitelný styl. Rafinované balancování proporcí a pohrávání si s myšlenkou střevíčku jako fetiše povyšuje Louboutinovo obuvnictví na umění.



Ze života...
Christian Louboutin se narodil 7. ledna 1963 v Paříži. Vyrůstal v rodině spolu se svými třemi sestrami, jeho matka byla ženou v domácnosti, otec byl truhlářem. Přestože jeho rodina byla jeho slovy "velmi francouzská," sám Christian se narodil s tmavší barvou pleti než jeho sestry. Jako dítě se domníval, že by mohl být adoptovaný a zažil i několik nepěkných scén právě kvůli své kůži. Christian nebyl moc pečlivý žák, ze školy ho dokonce třikrát vyloučili a ve 12 letech utekl z domova. Od roku 1997 žije se svým partnerem architektem Louisem Benechem v Paříži.

Christian Louboutin v číslech
- 12 cm - ideální výška podpatku podle Louboutina
-  600 tisíc prodaných párů bot ročně
-  420 zaměstnanců
-  1.500.000 fanoušků na síti Facebook
-  507.000 followerů na twitteru
-  20 let uplynulo od jeho první kolekce

Patentová válka
Christian Louboutin si vysoudil na svou rudou podrážku patentovou ochranu. V září tohoto roku rozhodl newyorský soud, že Louboutin jako jediný může prodávat obuv s červenou podrážkou. Celý spor vznikl, když s kolekcí bot na americký trh vstoupila značka Yves Saint Laurant (YSL). Boty této značky měly červenou podrážku, a to se Louboutinovi nelíbilo.

Paradoxně ale právě značka YSL vyrábí boty s barevnými podrážkami už od 70. let minulého století. Soud dal ale za pravdu Louboutinovi, protože právě tato část boty je symbolem jeho značky a tudíž si zaslouží patentovou ochranu. Ovšem s jednou výjimkou - pokud konkurenční výrobce vyrobí botu, která je celá červená, může mít stejnou barvu i podrážka.

Stop fejkům!
Boty a kabelky Christian Louboutin můžete zakoupit ve vybraných po celém světě. Pozor si ale dejte na internetové prodejce, jen několik málo e-shopů prodává skutečné originály. Pokud si nejste jistí, obchod si můžete prověřit na oficiálních stránkách návrháře www.christianlouboutin.com. V České republice boty a kabelky této značky prodává exkluzivně concept store Simple.
 
Tagy: Christian Louboutin

Tagy kolekce: podzim-zima 2013 | Vánoce 2012


Kultovní české Botasky dostaly nový barevný facelift
Řekněte své "ano" stylově
Nekonečné léto
Buďte hrdá a sama sebou
Vykročte do nadcházející sezóny s novou stylovou obuví
Nový design a budoucnost běhu s adidas Ultraboost 19
První butik Christiana Louboutina v Praze
Soutěž ukončena: Vyhrajte kotníčkové Phoenix Lace Boot
A Decade of Love
Nové a inspirující trendy
Od hlavy až k patě v konopné kolekci
Vneste do svého života zlato
Podzim ve znamení stylu
Zasloužíš si to nejlepší... Vždy
Force is Female
V suchu a teple od hlavy k patě

Starší články v archivu najdete zde





© Nexus Multimedia, s.r.o. I Všechna práva vyhrazena I 2010 – 2012
Webdesign, logotyp a správa bez písemného povolení redakce je další publikování webu zakázána.