Manolo Blahnik společně s Preciosou představil jedinečný pár ručně vyrobených bot, které vznikly u příležitosti blížící se výstavy The Art of Shoes v Praze.
Proslulá módní značka Dolce & Gabbana představuje kolekci podzim/zima 2017-2018, které odráží hlavní principy značky, postavené na tradici a eleganci.
Svršek obuvi je z různých materiálů, od přírodních po syntetické. Satén pro svůj vysoký lesk návrháři využívají na večerní sandálky a lodičky. Objevuje se ale i na módní sportovní obuvi.
 
 
Footshop jako jediný v srdci Evropy přináší merchandise kolekci oblíbeného umělce The Weeknd.
Nová kolekce Beautiful x Poverful oslavuje sprinterku Elaine Thompson.
V srpnu k nám zavítá výstava legendárního návrháře obuvi Manola Blahnika nazvaná The Art of Shoes. Těšit se můžeme na 212 bot a 80 původních kreseb ze soukromého archivu.
Trendy z nejstylovějšího festivalu hudby a umění, kalifornské Coachelly 2017.
Kolekce jako z procházky tropickou krajinou. Plná zářivých barev kolibříků a motivy velkých barevných květů kosatců.
Kolekce Post Motion módní značky IMRECZEOVA pro jaro-léto 2017 oslavuje lehkost, jednoduchost a svobodu v pohybu.
Jméno známé v obuvnickém průmyslu přes 40 let, Manolo Blahnik mění sny ve skutečnost.



Některé věci jsou prostě nesmrtelné. Pamatujete si ještě na cvičební úbor, který měli před více jak 20 lety všechny dívky i chlapci při hodinách tělocviku? Jeho součástí byly bílé cvičky, jinak tzv. jarmilky.

Cvička Jarmilka - kolekce Baťa 2011
Cvička Jarmilka - kolekce Baťa 2011


Po nástupu sportovních značek se z tělocvičen vytratily, ale jak vidno, ne na dlouho. Baťa se rozhodl tento fenomén oživit, protože cvičky a Baťa k sobě neodmyslitelně patří už od začátku 20. století, jen měly tenkrát trochu jinou podobu.

Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011
Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011


Jarmilky - Kdy vznikly a jak se jim jinak říká?
Cvičky, někdy též zvané  "spartakiádky" se téměř beze změn vyrábějí už více než 40 let. Původně byly navrženy a vyrobeny pro Československou Spartakiádu 1965. Jejich výroba začala na Slovensku již o rok dříve, později je vyráběly i jiné podniky, například Snaha Jihlava.

Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011
Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011


Jedním z nejzajímavějších prvků na nesmrtelných plátěných cvičkách s typickou gumou přes nárt je jejich samotný název. "Jarmila" byl totiž výrobní název spartakiádního kroje, jehož byly nedílnou součástí. A proč zrovna Jarmila? Tady už jde spíše o spekulace. Jednou z verzí je, že název byl inspirován jménem manželky tehdejšího prezidenta Antonína Novotného. Paralelně s jarmilami se totiž vyráběla i pánská varianta tzv. "Toníky", tedy průmyslový vzor "Toník" nebo snad "Antonín", což byla verze jarmilek s tkaničkami vyráběná i v pánských velikostech.

Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011
Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011


Proč byly jarmily tak oblíbené?
Důvodů bylo hned několik. Jedním z těch hlavních byla jistě cena. V 70.-80. letech stály dětské jarmily asi 17,50 Kčs a dámské 21 Kčs, zatímco klasické tenisky stály 30-40 Kčs. Velmi praktické byly pro malé školáky, kteří se nemuseli trápit s tkaničkami a ukázalo se, že mají i umělecký potenciál, o kterém výrobci pravděpodobně vůbec nevěděli. Někteří, především dospívající majitelé jarmilek, zdobili původně bílou látku nejrůznějšími kresbami, nápisy či názvy hudebních skupin. Každý tak mohl popustit uzdu své fantazii a "navrhnout" si svůj design.

Jarmilky byly k vidění všude. Jejich hlavním údělem byly jednoznačně hodiny tělesné výchovy, ale údajně se používaly také k lezení na umělé stěně, tanečním tréninkům, bývaly součástí různých krojů, například v pěveckých souborech. Nosily se také jako domácí i venkovní letní obuv či jako obuv do vody, kdy chránily nohu proti ostrým kamenům.

Baťa a Jarmilky
Jarmilky si bezpochyby zaslouží obdiv, jelikož se dožily úctyhodného věku. Za dobu své existence prošly slušnou kariéru. Z obchodního hlediska zaznamenaly obrovský úspěch a dokonce překročily i hranice tehdejšího Československa a expandovaly do Polska. Lidé si na ně pamatují, s úsměvem vzpomínají a hlavně je opět s nadšením kupují.
Baťa se ve své podzimní kolekci postaral o jejich návrat. Na pultech prodejen Baťa po celé republice je najdete v několika designech. Jednobarevné červené, žluté nebo maskáčové či s květinovým potiskem. Jarmilky jsou k mání ve velikostech 22 až 38, takže je mohou nosit nejen děti, ale i dospělí.

"Věříme, že je naši zákazníci s nadšením uvítají. Jarmilky jsou v původní podobě. Jediné, co změnilo, je množství designů. Děti už nemusí mít nutně bílé, ale mohou se obout do barev," říká marketing specialist Baťa, Lucie Seidlová.
 
Tagy: Baťa

Tagy kolekce: podzim-zima 2012


Manolo Blahnik a Preciosa představili unikátní pár bot pro Prahu
D&G zaměřeno na kabelky
Natural Beauty
Saténová inspirace
Barvy oblohy
Krystaly od Preciosy na botách Manolo Blahnika
Nebeské, rafinované a romantické
Nové Nike Beautiful x Powerful
Vykročte do léta pravou nohou
Manolo Blahnik v Praze
Nová kolekce bot vyrobených z plastů znečišťujících oceány
Bohempia: protkanokonopim
Víte, že boty Rock Spring pochází z Česka?
PUMA Basket Heart Denim
PUMA FENTY by Rihanna Creeper
Pohodové pásky

Starší články v archivu najdete zde





© Nexus Multimedia, s.r.o. I Všechna práva vyhrazena I 2010 – 2012
Webdesign, logotyp a správa bez písemného povolení redakce je další publikování webu zakázána.