Od 11. srpna do 12. listopadu 2017 můžete v Museu Kampa v Praze navštívit unikátní výstavu legendárního návrháře obuvi Manola Blahnika nazvanou The Art of Shoes.
Výrazná kolekce podzim-zima zachycuje podstatu sebevědomé ženy, která prožívá život s energií, drzostí a vášní.
Tiffany & co. oslavuje osobitý styl v nové kampani pro podzim 2017.
 
 
Italská luxusní módní značka Brunello Cucinelli v srpnu otevírá svůj první monobrandový butik v Pařížské ulici v Praze. Na úvod nabídne dámskou a pánskou kolekci podzim-zima 2017.
Tiffany & Co. představuje kolekci Blue Book 2017: Umění divočiny.
Manolo Blahnik společně s Preciosou představil jedinečný pár ručně vyrobených bot, které vznikly u příležitosti blížící se výstavy The Art of Shoes v Praze.
Proslulá módní značka Dolce & Gabbana představuje kolekci podzim/zima 2017-2018, které odráží hlavní principy značky, postavené na tradici a eleganci.
Svršek obuvi je z různých materiálů, od přírodních po syntetické. Satén pro svůj vysoký lesk návrháři využívají na večerní sandálky a lodičky. Objevuje se ale i na módní sportovní obuvi.
Footshop jako jediný v srdci Evropy přináší merchandise kolekci oblíbeného umělce The Weeknd.
Nová kolekce Beautiful x Poverful oslavuje sprinterku Elaine Thompson.



Některé věci jsou prostě nesmrtelné. Pamatujete si ještě na cvičební úbor, který měli před více jak 20 lety všechny dívky i chlapci při hodinách tělocviku? Jeho součástí byly bílé cvičky, jinak tzv. jarmilky.

Cvička Jarmilka - kolekce Baťa 2011
Cvička Jarmilka - kolekce Baťa 2011


Po nástupu sportovních značek se z tělocvičen vytratily, ale jak vidno, ne na dlouho. Baťa se rozhodl tento fenomén oživit, protože cvičky a Baťa k sobě neodmyslitelně patří už od začátku 20. století, jen měly tenkrát trochu jinou podobu.

Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011
Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011


Jarmilky - Kdy vznikly a jak se jim jinak říká?
Cvičky, někdy též zvané  "spartakiádky" se téměř beze změn vyrábějí už více než 40 let. Původně byly navrženy a vyrobeny pro Československou Spartakiádu 1965. Jejich výroba začala na Slovensku již o rok dříve, později je vyráběly i jiné podniky, například Snaha Jihlava.

Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011
Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011


Jedním z nejzajímavějších prvků na nesmrtelných plátěných cvičkách s typickou gumou přes nárt je jejich samotný název. "Jarmila" byl totiž výrobní název spartakiádního kroje, jehož byly nedílnou součástí. A proč zrovna Jarmila? Tady už jde spíše o spekulace. Jednou z verzí je, že název byl inspirován jménem manželky tehdejšího prezidenta Antonína Novotného. Paralelně s jarmilami se totiž vyráběla i pánská varianta tzv. "Toníky", tedy průmyslový vzor "Toník" nebo snad "Antonín", což byla verze jarmilek s tkaničkami vyráběná i v pánských velikostech.

Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011
Cvička Jarmilka z kolekce Baťa 2011


Proč byly jarmily tak oblíbené?
Důvodů bylo hned několik. Jedním z těch hlavních byla jistě cena. V 70.-80. letech stály dětské jarmily asi 17,50 Kčs a dámské 21 Kčs, zatímco klasické tenisky stály 30-40 Kčs. Velmi praktické byly pro malé školáky, kteří se nemuseli trápit s tkaničkami a ukázalo se, že mají i umělecký potenciál, o kterém výrobci pravděpodobně vůbec nevěděli. Někteří, především dospívající majitelé jarmilek, zdobili původně bílou látku nejrůznějšími kresbami, nápisy či názvy hudebních skupin. Každý tak mohl popustit uzdu své fantazii a "navrhnout" si svůj design.

Jarmilky byly k vidění všude. Jejich hlavním údělem byly jednoznačně hodiny tělesné výchovy, ale údajně se používaly také k lezení na umělé stěně, tanečním tréninkům, bývaly součástí různých krojů, například v pěveckých souborech. Nosily se také jako domácí i venkovní letní obuv či jako obuv do vody, kdy chránily nohu proti ostrým kamenům.

Baťa a Jarmilky
Jarmilky si bezpochyby zaslouží obdiv, jelikož se dožily úctyhodného věku. Za dobu své existence prošly slušnou kariéru. Z obchodního hlediska zaznamenaly obrovský úspěch a dokonce překročily i hranice tehdejšího Československa a expandovaly do Polska. Lidé si na ně pamatují, s úsměvem vzpomínají a hlavně je opět s nadšením kupují.
Baťa se ve své podzimní kolekci postaral o jejich návrat. Na pultech prodejen Baťa po celé republice je najdete v několika designech. Jednobarevné červené, žluté nebo maskáčové či s květinovým potiskem. Jarmilky jsou k mání ve velikostech 22 až 38, takže je mohou nosit nejen děti, ale i dospělí.

"Věříme, že je naši zákazníci s nadšením uvítají. Jarmilky jsou v původní podobě. Jediné, co změnilo, je množství designů. Děti už nemusí mít nutně bílé, ale mohou se obout do barev," říká marketing specialist Baťa, Lucie Seidlová.
 
Tagy: Baťa

Tagy kolekce: podzim-zima 2012


Výstava zahájena
Blahnikovy Hangisi z křišťálů Preciosa a české krajky
PUMA & Cara Delevingne
Pro městské i outdoorové cestovatele
Rihanna & Manolo
Symbol neformálního luxusu
Tělové tóny pro každého
Manolo Blahnik a Preciosa představili unikátní pár bot pro Prahu
D&G zaměřeno na kabelky
Natural Beauty
Saténová inspirace
Barvy oblohy
Krystaly od Preciosy na botách Manolo Blahnika
Nebeské, rafinované a romantické
Nové Nike Beautiful x Powerful
Vykročte do léta pravou nohou

Starší články v archivu najdete zde





© Nexus Multimedia, s.r.o. I Všechna práva vyhrazena I 2010 – 2012
Webdesign, logotyp a správa bez písemného povolení redakce je další publikování webu zakázána.